כמה פעמים ביום אתם מחפשים דבר מה בגוגל בכדי לקבל תשובה מהירה לשאלה שלכם? העתיד של חיפוש קולי בגוגל משנה את הדרך בה התרגלנו לחפש תוצאות במנוע החיפוש, ולקבל תשובות מהירות יותר.
חיפוש וויזואלי מבוסס תמונות
גוגל השיקו לאחרונה את ה- Google Lens, כלי חדש המאפשר למשתמשים להפעיל את מצלמת הסלולר שלהם ולקבל מידע ישיר אודות האובייקט בו התמקדו. כך, אם נרצה לקבל מידע נוסף עוד בית עסק הנמצא בקרבת מקום, כל שנצטרך לעשות הוא לכוון את מצלמת הסמרטפון אל עבר הכניסה של בית העסק ולקבל אינפורמציה נוספת אודותיו.
אפליקציה נוספת מבית גוגל העושה שימוש בחיפוש וויזואלי נקראת Google Goggles. באמצעות אפליקציה זו תוכלו לסרוק תמונות היישר מספריית המדיה במכשיר ולקבל מידע נוסף אודות התמונות. כך, אם מדובר בתמונה הכוללת בתוכה לוגו של עסק או אתר תיירותי, תוכלו לראות נתונים אודות המקום כגון שם בית העסק.
דירוגים וביקורות אודות העסק
גוגל החליטו להתמקד בביקורות על העסק ולשים את הנתונים הללו במרכז העניינים. אם נחזור בחזרה לדוגמה של תמונת בית העסק, נראה כי הדירוג והביקורות הם המידע החשוב ביותר שגוגל מעוניינים להציג עבור כל אדם אשר ביקש לקבל מידע נוסף אודות המקום.
הדירוגים וההמלצות אותם תוכלו לראות דרך המכשיר החכם שלכם, נשאבות היישר מתוך מאגרי המידע של גוגל לעסקים ואתרים אחרים מובילי דעה. אם חשוב לכם להגדיל את החשיפה של בית העסק שלכם עבור עוברים ושבים תושבי הסביבה, כל שעליכם לעשות הוא לפתוח גוגל לעסקים ועמוד עסקי בפייסבוק עבור העסק שלכם.
חיפוש קולי מבוסס מיקום לעסקים
הזמן שלכם יקר לכם? באמצעות המיקרופון של המכשיר הסלולרי שלכם, תוכלו גם אתם לקבל אינפורמציה באמצעות חיפוש קולי בלבד. אז החלטתם לחפש מידע אודות בית העסק שאתם מעוניינים לבקר בו? אין שום בעיה. באמצעות האפליקציה של גוגל תוכלו לקבל מידע רלוונטי מבוסס מיקום ולקבל את התוצאות הטובות ביותר בהתאם לאזור מגוריכם.
מאז ועד היום
בעבר, הייתם יכולים לחפש דבר מה בגוגל ולקבל בעמוד הראשון תוצאות לא רלוונטיות של בתי עסק ואנשי מקצוע אשר מספקים שירות רק באזור בית העסק. כך, הייתם יכולים להיכנס לאתרים רבים אשר אינם יכולים לספק עבורכם את הפתרון לבעיה שלכם.
מתי כדאי להשתמש בחיפוש קולי בגוגל?
אם אתם נמצאים בנסיעה ואתם מעוניינים לקבל מידע אודות העסקים הנמצאים בקרבת מקום, תוכלו להשתמש במיקרופון המכשיר אשר יאפשר לכם לחפש בקלות ובמהירות.
אחת האפליקציות המובילות בתחום החיפוש הקולי בדרכים היא כמובן WAZE, המאפשרת שימוש במיקרופון המכשיר למתן פקודות קוליות להגדרת היעד לנסיעה.
אף על פי כי האפשרות לבצע חיפוש קולי קיימת גם במחשב הנייח וגם בנייד, הרוב המוחלט של המשתמשים בפונקציה זו הם כמובן המשתמשים במכשיר הסלולר.
מגמות חיפוש קולי למכשיר הנייד
האם אתם מחפשים במכשיר הנייד ובמכשיר השולחני בדיוק אותו הדבר? מחקרים מראים כי השימוש בחיפוש הקולי במכשיר החכם משפיע על אופן החיפוש בגוגל. כך למשל אם הייתם רוצים לדעת איך מגיעים ממקום למקום, הייתם כותבים במנוע החיפוש: "גוגל מפות", "חיפוש כתובת" ומילים פחות ממוקדות.
כאשר אתם משתמשים בפונקציה הקולית המכשיר החכם באפליקציה של גוגל, יש לכם יותר חופש בחירה בניסוח הביטוי שמעניין אתכם. לכן, תוכלו להשתמש בביטוי זנב ארוך כגון: "איך אני מגיע מתל אביב לרמת גן באוטובוס?"
ביטויי החיפוש בזנב ארוך אשר מתאימות בעיקרן לחיפושים קוליים, אינם מחופשים לרוב. לכן, אין הרבה תחרות עליהם וקל יותר להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל. מכיוון שהמגמה של החיפוש הקולי הולכת וגדלה, כדאי להתחיל לחשוב על ביטויים נוספים שתוכלו לקדם גם בנפח חיפוש נמוך. לעולם לא תוכלו לדעת כמה לידים ומכירות תוכלו לייצר אם רק תנסו לחשוב כמו הלקוח שלהם. פשוט שאלו את עצמכם: "איך אני הייתי מחפש את בית העסק הזה?"
ומה קורה בחו"ל?
עד שנתחיל לראות את מגמות החיפוש הקולי משתלטות על שאילתות הטקסט המוכרות, נוכל לראות כי בחו"ל הדבר כבר קיים מספר שנים. דרך נפוצה בה האמריקאים משתמשים בכדי למצוא בתי עסק בסביבת מגוריהם היא השימוש בשאילתה "business near me".
פעולה זו תציג לכם את סוג העסק שביקשתם ברדיוס הקרוב ביותר אל מקום מגוריכם.
לסיכום
העתיד של החיפוש הקולי והוויזואלי כבר כאן. כעת, ברגע שתתחיל מגמת החיפושים הקוליים לעלות, כך יתחילו לקדם ביטויים נוספים ומונחי חיפוש אשר יובילו את המשתמש היישר לאן שחיפש, תוך התמקדות בחוויית משתמש טובה ורלוונטית עבורו. ברגע שמגמת החיפושים הקוליים תעלה, כך גם אתם תוכלו להגדיל את מספר המבקרים והלקוחות הפוטנציאלים באתר שלכם ולקבל תוצאות טובות יותר כתוצאה משיווק נכון באינטרנט.