בעל עסק? החלטת לבנות אתר חדש? לפני שתבחר בכתובת האינטרנט שתייצג אותך לשנים רבות קדימה,
עליך לבדוק היטב כל היסטוריה של דומיין טרם רכישתו.
בדיקת היסטוריה של דומיין חדש בגוגל
אם בחרתם כבר שם עבור העסק שלכם ועיצבתם כבר לוגו, כל שנותר לעשות הוא לבנות אתר עם שם זהה או דומה לשם העסק ולצאת לדרך. כך פועלים 98% מבעלי העסקים בישראל. מה שחשוב לדעת הוא שרכישת דומיין איננה דבר קבוע ועובדת לפי מודל של השכרה שנתית. משמעות הדבר היא שייתכן כי הדומיין שבחרתם כבר נתפס בעבר על ידי בעלים שניהלו אתר בתחום זהה לשלכם או אפילו בתחום אחר לחלוטין.
בחירת שם הדומיין צריכה להתבצע רק לאחר שווידאתם כי אין אזכורים שליליים על האתר בגוגל וכי לא נוצרו תוצאות עם שם האתר אשר יכולות לפגוע בשם הטוב והמוניטין שלכם. כמו כן, במידה והחלטתם לבחור בדומיין זה בכל מחיר גם במידה ומצאתם אזכורים שליליים, יהיה עליכם לבצע ניהול מוניטין עבור העסק שלכם בכדי להסיר את התוצאות השליליות ולקדם תוצאות אורגניות עם שמכם ושם העסק שלכם בראש תוצאות החיפוש.
איך מבצעים בדיקת דומיין ראשונית בחינם?
הטכניקה הפשוטה ביותר שתוכלו לעשות בכדי לבדוק אזכורים שליליים על הדומיין שבחרתם הוא לכל הפחות להזין את שם הדומיין בגוגל עם מרכאות, בפורמט הבא: "yourdomain.co.il". כך תקבלו תוצאות שנסרקו בעבר על ידי הרובוטים של גוגל.
אלו תוצאות עליכם לחפש?
בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר המסתמכות על מחקר הראשוני בלבד, אלו הם התוצאות שעליכם לחפש:
- תוצאות של עמודי האתר עצמו המופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל
- אזכורים של שם הדומיין בגוגל ברחבי הרשת
- תוצאות ואזכורים של שם העסק והבעלים המופיעות בגוגל
לאחר שעשיתם את הבדיקה הראשונית, תוכלו לבדוק שהמוניטין של הדומיין מבחינה עסקית תקין. אך מה לגבי תוצאות ישנות העשויות לפגוע בקידום האתר שלכם?
בדיקת דומיין מתקדמת עבור קישורים שבורים
עד כה, ביצענו מחקר ראשוני אודות הדומיין בגוגל אשר נתן לנו אינדיקציה ראשונית שאכן מדובר בכתובת אתר לגיטימית שאיננה בעלת עבר בעייתי העשוי לפגוע בשם הטוב של העסק שלכם. יחד עם זאת, לא דיי בכך. בכדי לוודא שההתחלה שלכם אכן תהיה ברגל ימין, תתבקשו לבצע מחקר מעמיק עבור קישורים שבורים מרחבי הרשת שיהיה עליכם להתמודד עימם כבר בשלב הראשון שיעלה האתר לאוויר.
מה אקבל ממחקר מקצועי בבחירת הדומיין?
מחקר מקצועי ומעמיק בבחירת דומיין יאפשר לכם לתעדף כתובת אינטרנט זו על פני אחרת, בהתאם לממצאים שנמצאו עבורן. המשמעות היא כי בחירת דומיין טוב עם אזכורים חיוביים בתוצאות החיפוש וקישורים המגיעים כתוצאה מפידבקים טובים, יאפשרו לכם להתחיל את העסק שלכם ברגל ימין ולצבור בוסט של מוניטין חיובי שעבורו כל שנדרשתם לעשות הוא לבצע מחקר עבור ההיסטוריה של הדומיין וביצוע תשלום עבור הרישום בסכום סמלי בלבד.
מושיק קלינמן, מקדם אתרים בכיר בחברת יויומדיה. מושיק אחראי על קידום האתרים בגוגל וכותב תוכן שיווקי עבור הלקוחות. כמו כן, מנהל את הקידום האורגני של הלקוחות והפרסום בגוגל.
כתוב לנו כאן
Nursing4U שירותי סיעוד ורווחה פרטיים