בין אם הגעתם לכאן לפני שהתחלתם את תהליך פיתוח האפליקציה כי שמעתם שחשוב מאוד להשאיר בצד תקציב לשיווק האפליקציה ובין אם עבדתם חודשים ארוכים על פיתוח אפליקציה למיזם שלכם, לחברה שלכם או לעסק שלכם, או אולי יש לכם אפליקציה מעולה שעומדת לעלות לאוויר ואתם רוצים לתת לה את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה? אתם חייבים לשווק אותה! פיתוח אפליקציות הוא בהחלט לא סוף הסיפור, הוא רק ההתחלה. אז איך עושים את זה בצורה נכונה ומקצועית? הכנו עבורכם כמה טיפים.
מתחילים בקטן – תוצאות החיפוש במרקט
'רובריקת' (אותו מלבן קטן בתוצאות החיפוש) האפליקציה במסך החיפוש בחנות היא המפגש הראשון של משתמש פוטנציאלי עם האפליקציה שלכם, לכן היא חייב להיות שיווקית, מזמינה ומתאימה לקהל היעד שלה. למה הכוונה? חשוב להשקיע בלוגו שמושך את העין, זכרו שבמסך של המובייל הלוגו מראש נראה קטן יותר מכיוון שהוא מוצג על מסך קטן מראש ובתוך מלבן שמוקצה לו, לכן חשוב לקחת את זה בחשבון בעת עיצוב הלוגו וליצור לוגו שמזמין לחיצה ובולט גם בקטן.
השם שנותנים לאפליקציה צריך להיות קליט אך לא רק, במידה ותשלבו בשם האפליקציה גם מילות מפתח שקשורות לתחום האפליקציה תשפרו משמעותית את הסיכוי שלכם לגרום לאנשים שמחפשים אפליקציה מהתחום שלכם למצוא אתכם.
חשיבות עמוד האפליקציה במרקט
בין אם אנו עוסקים בתחום של פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או פיתוח אפליקציות לאייפון (או כל פלטפורמה אחרת לצורך העניין) לכל אפליקציה יש עמוד אפליקציה וחשוב למלות את עמוד האפליקציה בתכנים שיגרמו למשתמש להוריד אותה. איך עושים את זה נכון? מתחילים בהבנה עמוקה של קהל היעד, השפה שהוא דובר (נוער בגילאי 15-17 דובר 'שפה' אחרת מפנסיונרים בני 60+ למשל), הפנייה השיווקית הנכונה והמאפיינים של הפלטפורמה. חייבים לכלול צילומי מסך מגוונים, וידאו של האפליקציה בליווי הסבר שלכם, לוגו גדול ובולט, להדגיש יתרונות על פני אפליקציות מתחרות וכמובן תגיות נכונות ורלוונטיות, לדעת לנצל כל פיסת מקום בלי להעמיס (נשמע מורכב? אכן, עסק לא פשוט). השורה התחתונה היא שחייבים למשוך, לעניין, לגרום למי שרואה את האפליקציה לעצור ולהסתקרן. הצלחנו לסקרן? מכאן הדרך להורדה של האפליקציה קצרה.
אז הינה כמה טיפים שיכוונו אתכם איך לעשות את זה: בצעו מחקר ביטויי מפתח מקיף באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל. תוצאות כלי זה אמנם אינן מתבססות על כמויות החיפושים במרקט אלא בגוגל אך זה נותן לנו תמונה כללית על כמות החיפושים. לאחר מכן פנו לקופירייטר ספרו לו על האפליקציה שלכם ובקשו ממנו לכתוב טקסט שיווקי לאפליקציה תוך כדי שיבוץ הביטויים הפופולאריים ביותר בתחום האפליקציה שלכם.
שיווק ישיר של האפליקציה
עכשיו שיש לכם אפליקציה מעולה שגם עלתה לאוויר, עם תיאור מושך ומסקרן ועמוד מעולה יש סיכוי שהיא תפיץ את עצמה. אך אם אתם רוצים להאיץ את הפצת האפליקציה בקרב קהל יעד ממוקד, בהחלט כדאי להשקיע גם במאמצי שיווק נוספים. אבל איך משווקים אפליקציה אתם שואלים? שיווק אפליקציות הוא עסק מורכב אך ניתן לפשט אותו אם עובדים מול חברה שיודעת את הדרכים והמקומות בהם נכון לשווק אפליקציה. אפליקציות אפשר לשווק בדיוור אונליין, דרך פורומים שעוסקים בתחום של האפליקציה, על ידי צירוף לינק לאפליקציה באתר הבית, בפליירים, בכתבות וכדומה. אפשר להציע את האפליקציה גם ברשתות חברתיות, כחלק מקמפיין פרסומי ועוד המון אפשרויות אחרות. חברת פיתוח ושיווק אפליקציות תדע לא רק היכן כדאי לשווק אותה אלא גם לא לבזבז את הכסף שלכם על מאמצי שווא (פרסומות ברדיו למשל, מי מוריד אפליקציה כי שמע עליה ברדיו??) אלא רק על שיווק אפקטיבי.
יצירת 'באזז'
בראש פירמידת המאמצים לשיווק אפליקציה נמצא את יצירת ה'באזז' המפורסם, אותם לחשושים ברשת שהופכים אפליקציה אלומת שם לשם דבר. למה הכוונה? 'באזז' נוצר כשאנשים רבים מדברים על האפליקציה בפורומים, בלוגים, אתרים מובילים, רשתות חברתיות וכדומה. אפשר ליצור באזזז כזה באמצעות שיווק באינטרנט לקהל יעד ממוקד, למשל - אחת הדרכים העיקריות ליצור באזזז כזה הוא על ידי קידום בגוגל בפורומים ממוקדים ושיווק בקבוצות ממוקדות בפייסבוק. הכוונה היא לקבוצות שבהן במצא הקהל שלנו. כשהשם של האפליקציה מוזכר פעם אחר פעם, רצוי מלווה בהמלצה להוריד אותה. יצירת 'באזז' היא הדרך היעילה ביותר לשיווק אפליקציה אך גם הקשה ביותר כי היא כוללת פנייה לבלוגרים מובילים בתחומם, עיתונאים שיסקרו את האפליקציה, כתיבה בפורומים רבים, יצירת תוכן ויראלי (סרטון, תמונות וכו') שיתפוס תאוצה ויגרום לאנשים לרצות לשתף אותו ועוד. מדובר על עבודת שטח קשה, ארוכה וכזאת שדורשת כישורי שיווק מקצועיים מאוד. אם אכן הצלחתם ליצור 'באזז' חיובי והאפליקציה שלכם אכן מספקת את הסחורה, סביר להניח שתוכלו לשבת על זרי הדפנה ולראות את האפליקציה שלכם כובשת את העולם.
טכנולוגיות מובנות באפליקציה שיסייעו לשיווק האפליקציה
עד כאן דיברנו על כל מיני דברים חיצוניים לאפליקציה שאפשר לעשות על מנת לשווק אותה, כעת בואו נדבר על דברים מובנים באפליקציה: דבר ראשון – התממשקות לרשתות חברתיות ובראשן פייסבוק. אם האפליקציה שלכם היא משהו שהמשתמשים ישמחו לשתף עם חברים שלהם, מומלץ מאוד ליצור אינטגרציה ולאפשר שיתוף מתוך האפליקציה של טקסט/תמונות זה אחד הדברים שיסייעו לכם לשווק את האפליקציה באופן טבעי דרך משתמשים מרוצים. דבר שני – טכנולוגיית push או הודעות בדחיפה. כאן צריך להיות זהירים ולהשתמש בהודעות האלה בחכמה ולא בהגזמה. אפשר מידי פעם לשלוח למשתמשים שלנו הודעה על עדכונים חדשים באפליקציה ולהזמין אותם להשתמש בהם וכדומה, זכרו לעשות זאת בזהירות על מנת להמנע מליצור אפקט הפוך.
עדכונים, חידושים ועוד חידושים
רואים הצלחה? יש הורדות? מעולה, עליתם על דרך המלך. אבל למה לעצור כאן? אפליקציה מצליחה באמת היא יותר מאשר 'שגעון חולף'. כל האפליקציות שמצליחות למשוך משתמשים ולהישאר בסמרטפון שלהם לא לוקחות את ההצלחה כמובנת מאליה. כדי להמשיך את המומנטום חשוב להמשיך את ההשקעה. פתחו עדכונים, חידושים, הרחבות ואל תזניחו את המשתמשים – השקיעו בתמיכה טכנית ויציבות האפליקציה ומהירות תגובה. תנו למשתמשים חוויה חיובית והם יחזירו לכם בנאמנות.
נשמע כמו משימה מורכבת? קצת 'גדול עליכם'? אכן, שיווק אפליקציה אחת 'קטנטנה' בין אלפי ומאות אלפי אפליקציות היא עסק לא פשוט. אם תבחרו חברת פיתוח אפליקציות שיכולה לתת פתרון גם לשיווק האפליקציה תחת אותה קורת גג, שמכירה את האפליקציה שלכם מא' ועד ת', שנותנת לכם לא רק פיתוח אלא גם תמיכה, שיווק והולכת אתכם 'יד ביד' לאורך כל הדרך תוכלו לא רק לחסוך אנרגיה זמן וכסף - אלא גם להבטיח את מקומה של האפליקציה שלכם בדפי ההיסטוריה של עולם המובייל.